[ Ut med tungan och sov! ]

Jag hade en vän som kom och hälsade på en stund idag. Freja blev glad och ville hälsa direkt. Mina föräldrar åkte iväg och handlade lite så under den tiden gav vi henne mat och rastade henne, hon börjar bli duktigt och bajsar och kissar nästan enbart utomhus. När vi var ute lekte i en liten del också, riktigt roligt sade Freja. Vi har sedan börjat att utforska skogen lite smått. Finns mycket att lukta på därute!
När vi kom in vilade vi lite i soffan och den lilla fick vara med och vila mellan oss när vi kollade på film. Vi kollade på hela två filmer idag, och Freja ville vara med och sova/vila under båda två. Så nu har hon sett Kung Fu Panda och Låt Den Rätte Komma In. Ganskade varierande genre där, haha. Under en stund låg hon i min kompis knä på rygg och med tungan ute. Haha! Hon försökte även jaga efter sin svans men förstod inte riktigt varför den hela tiden försvann när hon rörde på sig. Mycket konsitgt det där med svansar.

Nästa gång vi var ute och gick lyckades vi stöta på en liten shetlandsponny som drog en liten vagn. Stackars Freja blev jätterädd av den stora varelsen. När vi kom hem blev hon lugn igen och ville sova lite till, det är jobbigt att gå när man är liten.
Just nu har hon samma position som igår: Kroppen i mitt knä och huvudet på skrivbordet. Verkar som en riktigt bekväm stälning att sova på, åtminstone om man är hund.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hahaa, vad gulligt! :'D <3 Hah, min 9-åriga stora hanhund är rädd för grannens shettisar när de går förbi! xD

2011-06-27 • 11:20:46
Webbsida: http://chilinutz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Webbsida:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan
Trackback
RSS 2.0